Scroll to top
Scroll to top
ХИЧЭЭЛИЙН ТӨЛӨВЛӨЛТ, ЗОХИОН БАЙГУУЛАЛТ
Зөвлөмж:
•Хичээлийн зорилгоо тодорхойлох: Тодорхой, хэмжигдэхүйц, хүрч болохуйц зорилгыг сургалтад тусгах.
•Агуулгын интеграци: Суралцагчдын мэдлэгийг олон салбарт ашиглах боломжийг олгох.
•Өдөр тутмын хяналт: Төлөвлөгөөний хэрэгжилтийг тогтмол хянаж, шаардлагатай тохиолдолд өөрчлөлт хийх.
Судалгааны үндэслэл:
•Hattie, J. (2012). Visible Learning for Teachers судалгаагаар багш нар сургалтын зорилгоо тодорхой, ойлгомжтой төлөвлөснөөр сурагчдын амжилтыг ихээхэн нэмэгдүүлдэг гэж үзжээ.
•Zimmerman, B. J., & Schunk, D. H. (2011). Өөрийн суралцах үйл явцад сурагчдын оролцоог хангах нь сургалтын үр дүнг дээшлүүлдэг болохыг судалсан.
ЦАГИЙН МЕНЕЖМЕНТ
Зөвлөмж:
•Цагийн хуваарь гаргах: Өдөр тутмын ажлуудыг ангилах, яаралтай болон чухал ажлуудаа эхэлж хийх.
•Үр ашигтай хэрэгслүүд ашиглах: Trello, Notion зэрэг зохион байгуулалтын апп-уудыг хэрэглэх.
•Ажлын бус цагаа үр бүтээлтэй өнгөрүүлэх: Амралт, хобби, биеийн тамирт цаг гаргах.
Судалгааны үндэслэл:
•Gonzalez, J. (2014). The Cult of Pedagogy судалгаанд ажлын ачаалал ба стрессийг бууруулахын тулд цагийн хуваарилалт чухал үүрэгтэй болохыг онцолжээ.
•Richards, J. C., & Farrell, T. S. C. (2011). Багшийн бүтээмжийг нэмэгдүүлэхэд цагийн зохистой менежмент нөлөөлдөг гэж дурдсан.
СУРГАЛТЫН АРГА ЗҮЙГ САЙЖРУУЛАХ
Зөвлөмж:
•Хамтын суралцах орчин бүрдүүлэх: Бүлгийн ажил, хамтын хэлэлцүүлгийг дэмжих.
•Олон төрлийн арга барил ашиглах: Жишээ нь, түүхэн дүрд тоглох, кейс анализ хийх, төслийн ажил гүйцэтгэх.
•Сурагчдын дуу хоолойг сонсох: Хичээлд тэдний санал бодол, оролцоог нэмэгдүүлэх.
Судалгааны үндэслэл:
•Fisher, D., & Frey, N. (2014). Суралцагч төвтэй сургалтын аргууд нь сурагчдын идэвхийг нэмэгдүүлдэг болохыг судалсан.
•Hattie, J. (2012). Visible Learning for Teachers судалгаагаар багшийн үнэлгээний арга барил сурагчдын ахиц дэвшилд шууд нөлөөлдөг гэж дурджээ.
ХАРИЛЦАА, ХАМТЫН АЖИЛЛАГАА
Зөвлөмж:
•Эцэг эхтэй хамтран ажиллах: Тэдэнд хүүхдийн ахиц, хэрэгцээг тухай бүр мэдээлж байх.
•Багш нарын багийн ажиллагаа: Бусад багштай туршлага хуваалцах уулзалт, хэлэлцүүлэг зохион байгуулах.
•Сурагчтай эерэг харилцаа тогтоох: Хүүхдийн хэрэгцээ, сонирхлыг ойлгохыг эрмэлзэх.
Судалгааны үндэслэл:
•Tschannen-Moran, M., & Hoy, A. W. (2011). Багшийн итгэлцэл, хамтын ажиллагаа сургалтын орчны чанарыг нэмэгдүүлдэг болохыг судалсан.
•Epstein, J. L. (2011). Эцэг эхтэй хамтын ажиллагаа нь сурагчдын амжилтад эерэг нөлөөтэйг онцолсон.
ӨӨРИЙГӨӨ ХӨГЖҮҮЛЭХ, СТРЕССИЙГ БУУРУУЛАХ
Зөвлөмж:
•Бясалгал, тайвшрах аргуудыг хэрэглэх: Амьсгалын дасгал, mindfulness хийх.
•Сэтгэл зүйн дэмжлэг авах: Найз нөхөд, гэр бүлтэйгээ харилцах, шаардлагатай бол зөвлөх сэтгэл зүйчтэй уулзах.
•Эрүүл амьдралын хэв маяг: Өдрийн тогтсон хуваарь, эрүүл хоол, дасгал хөдөлгөөнийг хэвшүүлэх.
Судалгааны үндэслэл:
•Maslach, C., & Leiter, M. P. (2016). Ажлын стрессийг бууруулах, өөртөө анхаарал тавих нь багшийн ажлын чанарт сайнаар нөлөөлдөг гэж дурджээ.
•Schonert-Reichl, K. A. (2017). Багшийн сэтгэл зүйн сайн сайхан байдал сурагчдын суралцах үйл явцад чухал нөлөөтэйг онцолсон.